Apklausa

Ar žinote, kad nuo š. m. sausio 1 d. norintys nemokamai protezuoti dantis įrašomi į vieną bendrą eilę šalies mastu?



Apklausos rezultatai
Taip 13.4% (47):
 
Ne 76.9% (269):
 
Man neaktualu 9.7% (34):
 

Jau balsavo: 350

2011.02.08, „Marijampolės miesto laikraštis“

Kada už gydymo paslaugas reikia mokėti?

Nemažai gyventojų teiraujasi, kodėl gydymo įstaigose reikia primokėti už sveikatos priežiūros paslaugas? Tuo tikslu trumpai priminsime jums pacientų teises, informuosime, kaip susigaudyti, kada už gydymo paslaugą reikia mokėti, o kada ne.

 

Iškilusius klausimus išsiaiškinkite gydymo įstaigoje.

Asmens teisę į informaciją ir teisę pasirinkti gydymo, diagnostikos ar kitas paslaugas ir procedūras nustato Lietuvos teisės aktai – Civilinis kodeksas, Sveikatos sistemos, Sveikatos draudimo bei Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymai.

Pasistenkite visus iškilusius klausimus pirmiausia išsiaiškinti sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje gydymo įstaigoje (ypač tuomet, jei pacientas joje nukentėjo ir prašo atlyginti jam padarytą žalą). Tai įteisinta Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme.

Pacientams aktuali informacija (apie teikiamas paslaugas, jų kainas, specialistų kvalifikaciją ir pan.) paprastai pateikiama gydymo įstaigos skelbimo lentoje.

Apie paciento sveikatos būklę, ligą, jos gydymo būdus, vaistus geriausiai žino šeimos gydytojas, kuris ir turėtų ligoniui, kuo suprantamiau pateikti informaciją apie jo sveikatos būklę bei atliekamų medicininių įrašų prasmę. Jeigu pacientas turi pretenzijų dėl gydymo ar padarytų įrašų jo ambulatorinėje kortelėje, gali kreiptis į įstaigos vadovą. Netikslius, neišsamius, dviprasmiškus įrašus gydytojai privalo pataisyti per 15 darbo dienų. Pacientai turėtų labiau domėtis savo sveikata ir iškilus neaiškumams būti reikliems.

Ligonių kasų elektroninės paslaugos suteikia galimybę kiekvienam sužinoti, koks jam skirtas gydymas, medicinos paslaugos, suteiktos poliklinikoje, ligoninėje, sanatorijoje, išduoti kompensuojamieji vaistai ir pan. Ši informacija yra asmeninė, todėl prieinama tik galintiems saugiai prisijungti prie Elektroninių valdžios vartų www.epaslaugos.lt – viešųjų e. paslaugų sistemos, kurioje kaupiami taip pat ir ligonių kasų duomenys (prie jos galima prisijungti ir per Valstybinės ligonių kasos interneto svetainę www.vlk.lt skyriuje „Paslaugos“).

 

Už kokias gydymo paslaugas reikia susimokėti?

 

Ligonių kasos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto apmoka už apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu suteikiamas paslaugas. Neapdrausti (ar neapsidraudusieji) privalomuoju sveikatos draudimu už gydymo paslaugas (išskyrus būtinąją pagalbą, kuri apmokama iš PSDF) turi mokėti pagal gydymo įstaigos nustatytus įkainius.

Kai pacientas, apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, pats (ar gydytojo patarimu) pasirenka brangiau kainuojančias paslaugas, medžiagas, procedūras, vaistus ar medicinos pagalbos priemones, jis apmoka paties pasirenkamų ir gydytojo skiriamų paslaugų, procedūrų, vaistų ar medicinos pagalbos priemonių kainų skirtumą.

„Jei pacientas pageidauja papildomų paslaugų ar procedūrų už tai reikia susimokėti pačiam, nes ligonių kasos moka už gydymą, kurį skiria gydantis gydytojas. Jeigu pacientas nenori laukti eilėje tam tikro planinio tyrimo ar procedūros ir pageidauja paslaugą gauti kuo skubiau, tokiu atveju taip pat teks primokėti gydymo įstaigai“ - sako Kauno teritorinės ligonių kasos direktoriaus pavaduotojas, laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas Regimantas Andriūnas.

Be to, sveikatos apsaugos ministro įsakymu yra patvirtintas mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašas (akupunktūra, manualinė terapija, sveikatos patikrinimas vykstant į užsienį, norint įsigyti ginklą, gauti vairuotojo ir aviatoriaus mėgėjo pažymėjimą, kosmetinės chirurgijos operacijos ir kosmetologijos procedūros ir kt.) ir kainos, todėl pacientas, pageidaujantis minėtų paslaugų, taip pat turi susimokėti. Svarbu, kad pacientas žinotų apie mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarką ir, reikalui esant, galėtų jomis pasinaudoti. Todėl kiekviena gydymo įstaiga pacientų labui turėtų pasirūpinti, kad svarbi tokio pobūdžio informacija būtų skelbiama aiškiai įskaitomuose informaciniuose stenduose, kurie būtų įrengti labiausiai pacientų lankomiausiuose ir matomiausiuose vietose: registratūrose, ligoninių, priėmimo ir skubiosios pagalbos skyriuose; poliklinikose, visuose stacionarinių įstaigų skyriuose ir tt.

Visais atvejais pageidautina, kad gydantis gydytojas paciento sutikimą dėl priemokos ar mokamų paslaugų užfiksuotų ligonio ambulatorinėje kortelėje ar ligos istorijoje (gydantis stacionare) o pacientas tai patvirtintų parašu. Jei gydymo įstaiga ligoniui suteikė brangiau kainuojančias ar papildomas paslaugas, vaistus be jo sutikimo ir pacientas už tai sumokėjo, jis dėl priemokų grąžinimo turi kreiptis į gydymo įstaigos vadovą.

Už paslaugas privačiose gydymo įstaigose, sudariusiose sutartį su ligonių kasa, pacientams gali tekti primokėti. Tad pacientui derėtų išsiaiškinti, kokia paslaugos kaštų dalis yra kompensuojama iš PSDF biudžeto ir kiek tektų primokėti.

Tad paprašius jūsų susimokėti, turėtumėte paprašyti gydytojo arba gydymo įstaigos vadovo pagrįsti, kodėl prašoma atsilyginti už suteiktą paslaugą. Negavus aiškaus atsakymo kreipkitės į teritorinės ligonių kasos specialistus (telefonu 8-37 32 20 05 arba e. p. katlk (eta) vlk.lt), kurie padės išsiaiškinti, ar konkrečiu atveju būtina mokėti ar ne.

 

Taip pat išspausdintas:

„Suvalkietis“, 2011 m. vasario 12 d.;

„Alio, Jonava“, 2011 m. vasario 15 d.;

„Atspindžiai“, 2011 m. vasario 15 d.;

„Kėdainių garsas“, 2011 m. vasario 24 d.;

„Rinkos aikštė“, 2011 m. kovo 8 d.;

„Alio, Raseiniai“, 2011 m. birželio 2 d.

Atnaujinta: 2012.01.02

X
GYVENTOJŲ APTARNAVIMO VERTINIMO APKLAUSA

Siekdami pagerinti ligonių kasų teikiamų administracinių paslaugų kokybę, prašome atsakyti į vykdomos apklausos klausimus.
Mums labai svarbi Jūsų nuomonė!